piątek, 23 marca 2018

Fakty i mity - włosy. Kilka ciekawostek o włosach.

Witam Was kochani. Wiosna jak szybko przyszła tak szybko poszła, jednak ja przybyłam z kolejnym postem w wiosennym nastroju! Dzisiaj postanowiłam pokazać wam kilka faktów i mitów na temat włosów. Na końcu znajdziecie kilka ciekawostek, zapraszam!

MIT ,,Podetnij końcówki włosów, przecież wtedy szybciej Ci będą rosły!''
Największy MIT jaki chyba każdy słyszał jak był mały. Kiedyś nawet dla mnie to było normalne, że podcinałam końcówki, bo WŁOSY MI SZYBCIEJ UROSNĄ. Oczywiście jak już podrosłam i włączyło mi się logiczne myślenie to pozbyłam się tego twierdzenia. Nie ma gorszego mi tu niż ten! Końcówka nie ma nic wspólnego z cebulą włosa. Mimo wszystko końcówki warto podcinać, wtedy włosy wyglądają na pewno lepiej. :)

FAKT Stosując dietę włosy będą wypadać. Jest w tym więcej prawdy niż mitu, ale nie do końca. Jeżeli nasza dieta jest dobrze dostosowana do naszego ciała, organizmu nie powinno nic się dziać. Dlatego jestem przeciwniczką domowych diet z INTERNETU. (Nie mówię o zdrowym odżywianiu, to dwie zupełnie odrębne rzeczy).

MIT ,,Weź ten szampon, lepiej się pieni, więc jest lepszy''. Kolejny mit! Piana w szamponie jest, bo jest i Nie świadczy ona o lepszym działaniu szamponu. Szampony, które wytwarzają dużo piany mogą wpłynąć na wygląd włosów powodując nieświeżość, czy przetłuszczanie.

FAKT Włosy związane w kucyk niszczą się. To jest prawda. Nasz ukochany i wygodny kucyk niszczy nam strukturę włosa, wywołuje to ścisk i ocieranie gumki o włosy.

MIT ,,Ja włosy myję codziennie rano, bo tak trzeba". Mit, mit, mit.. To kiedy mamy myć włosy zależy tylko od nas i od naszych włosów. Codzienne mycie włosów jest uciążliwe w jakimś stopniu dla włosów, ponieważ przy suszeniu, wycieraniu, prostowaniu niszczą się, ale przede wszystkim też dla nas samych. Jeżeli szampon będzie dobrze dobrany włosy nie powinny przetłuszczać się po jednym dniu.

FAKT Im dłuższe włosy tym szybciej się niszczą. To jest niestety prawda, włosy dłuższe częściej dotykają chociaż by ławki w szkole co już naraża je na delikatne niszczenie. Są też ''cięższe", więc cebulka włosa staje się coraz słabsza.

MIT Im więcej kosmetyków na głowie tym są ładniejsze i zdrowsze. Mit, ponieważ kilka kosmetyków jednocześnie bardzo obciąża włosy. Po takim wylewie odżywek na pewno włosy będą wyglądały na przetłuszczone. Oczywiście stosowanie odżywki, czy olejku jest bardzo dobrym pomysłem, ale nie róbmy tego w kilku warstwach jednego dnia.

FAKT Czesanie mokrych włosów niszczy je. Prawda, ponieważ mokre włosy są bardziej podatne na wypadnie, lepiej rozczesać włosy kiedy są wilgotne. Najlepiej zaczynać od końcówek i stopniowo iść do góry, wtedy włosy mają lżej.

MIT Włosy wypadają, ponieważ są za długie. MIT! Włosy będą nam wypadać codziennie, ogólnie obowiązująca liczba to około 100 włosów dziennie. Długość włosów nie ma nic wspólnego z wypadaniem włosów.

FAKT Włosy prostowane bez preparatów szybciej się niszczą, oczywiście jest to prawdą. Włos potrzebuje ochrony od ciepła, które po prostu go pali. Jest wiele preparatów termoochronnych, które spełniają swoje zadanie w 100%.

MIT Łupieżem można się zarazić. Jest to oczywiście mit. Łupież może się pojawić na głowie bez powodu, nie jest to zaraźliwe! Częstą przyczyną łupieżu jest źle dobrany szampon, stres, lakiery, farby..

FAKT Tapirowanie włosów naraża je na uszkodzenia. Choć tapir wyszedł z mody niszczy on bardzo włosy. Gdy zaczynamy je tapirować niszczymy strukturę włosa, poprawiamy gdy je musimy rozczesać.

1. Włosy zazwyczaj szybciej rosną mężczyzną niż kobietą, oczywiście wolałabym aby było odwrotnie..,
2. Nasz włos jest martwy, wyjątkiem jest cebulka, która jest jedną jego żywą częścią,
3. W ciągu doby tracimy od 80 do 100 włosów, jest to całkiem normalne,
4. Wzrost włosa trwa od 3 do 6 lat
5. Włos, który jest zdrowy może utrzymać nawet do 250 gramów ciężaru!!
6. Przeciętny człowiek ma na głowie 100.000 włosów!
7. Naturalne rude włosy na świecie ma tylko około 4% społeczeństwa


Na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że post Wam się spodobał, dajcie znać w komentarzu! :)

Zapraszam do siebie

13 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze napisane i dziękuję, że w końcu ktoś przytoczył prawdy i mity o włosach:)
    Zaobserwowałam i przesyłam buziaki, https://kolorowazuzita.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo widzisz- bardzo ciekawy i interesujący włosowy wpis.
    BRAWO Ty 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie posty są bardzo dobre i uświadamiają wiele osób :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super informacje, zwłaszcza dla mnie ze względu na krótkie włosy, zniszczone po farbowaniu. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile ciekawych rzeczy się można dowiedzieć ! Świetny post !

    OdpowiedzUsuń
  6. 4% ma rude włosy, a ja myślałam, że dużo więcej.........:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :)
    A w pierwszy mit chyba większość z nas wierzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy i interesujący post! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne fakty! Moi rodzice nadal uważają że urośnie szybciej po scieciu końcówek

    OdpowiedzUsuń
  10. O tym podcinaniu końcówek, żeby włosy szybciej rosły, chyba naprawdę każda z nas kiedyś słyszała. Straszna głupota, a do dziś zdarzało mi się czasem to od kogoś usłyszeć. :D Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wow świetne fakty, uświadomiłaś mnie w wielu sprawach:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny poradnik. Wszystko co najważniejsze w jednym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo często nakładam też na włosy oleje. Wybieram między innymi wysokiej jakości oliwę z oliwek - można ją zamówić na przykład w sklepie internetowym https://advancedfood.pl/. Polecam, włosy są dużo bardziej miękkie i lepiej się je rozczesuje.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia